Nozīmīgākie SEO jaunumi 2018. gada vasarā

Uzņēmuma mērķim ir jābūt SEO pamatā

Vasaras primais mēnesis jūnijs sev līdzi ir atnesis daudzus nozīmīgus jauninājumus SEO jomā, bet šajā rakstā mēs apskatīsim trīs nozīmīgākās izmaiņas. Mēs apskatīsim spēcīga meklēšanas rīka atgriešanos, laba SEO priekšnosacījumus un to, kā viltus ziņas apdraud SEO industriju.

1. Google attēlu meklēšanas atgriešanās

Attēlu burbulis ir pārplīsis. Pēc ilgā juridiskā strīda ar attēlu aģentūru Getty Images, Google nolēma izdarīt izmaiņas populārajā attēlu meklēšanas funkcijā. 2013. gada janvārī Google izmainīja attēlu meklēšanas funkciju, atļaujot lietotājiem pa tiešo apskatīt un lejupielādēt atrastos attēlus. Nozīmīgi bija tas, ka faili atradās uz Google meklētāja servera, un lietotāji varēja piekļūt pie attēla ar “Skatīt attēlu” pogu.

Rezultātā, pazuda gandrīz visi klikšķi uz saitiem, kuriem piederēja šie attēli, un apmeklējumu skaits no attēlu meklētāja vairumam saitu kritās pat par 70 procentiem. Šis jauninājums bija īpaši nelabvēlīgs mājaslapām, kuras galvenokārt sastāvēja no vizuāla satura, piemēram, kā apģērbu un mēbeļu mājaslapas, jo šo mājaslapu veidotāji bija ieguldījuši lielu darbu optimizējot attēlu saturu. Daudziem interneta veikaliem šī straujā mājaslapas apmeklējumu skaita krišanās, nozīmēja arī strauju kritumu ienākumos.

Pēc 3 gadiem atjaunotā Getty Images aģentūra iesniedza konkurences sūdzību Eiropas Komisijai, ar cerību, ka tiks atjaunota vecā lietu kārtība. Getty Images centība tika attalgota – “Skatīt attēlu” poga pazuda no Google attēlu meklētāja 2018. gada sākumā. Apmeklētājiem bija jāapmeklē attēla īpašnieka saits, lai piekļūtu pie oriģinālā attēla. Tas stimulēja Antoniju Milleru, ASV SEO ekspertu, aptaujāt 60 lielus uzņēmumus visā pasaulē, lai uzzinātu, vai, gandrīz 6 mēnešus pēc izmaiņām, uzņēmumi ir novērojuši izmaiņas mājaslapu apmeklējumā. Rezultātā, apmeklējumu skaits no Google attēlu meklētāja vidēji bija cēlies par 37 procentiem. Lai arī, attēlu skatījumu un atrašanās vietas reitingā bija gandrīz nemainīgas, klikšķu skaits bija ievērojami cēlies visiem aptaujātajiem uzņēmumiem. Aptauja norāda arī to, ka konversijas no attēlu meklētāja ir augušas par, apmēram, 10 procentiem.

Protams, ka izveicīgie lietotāji joprojām var izmantot citus meklētājus, kā Bing vai Duck Go. Šie divi meklētāji joprojām ļauj piekļūt attēliem pa tiešo. Tomēr, pateicoties Google lielajai ietekmei, šis ir īstais brīdis, lai, kā prioritāti noteiktu attēlu optimizāciju un izmantotu lielo izaugsmes potenciālu, kāds ir redzams aptaujā. Šobrīd teksta meklēšana joprojām ir galvenā metode informācijas meklēšanai, tomēr, ir novērojamas pazīmes, kas liecina par to, ka šo vietu drīz varētu ieņemt vizuālā meklēšana, it īpaši mazumtirdzniecībā.

2. Labāki rezultāti uzstādot tālredzīgus un skaidrus SEO mērķus

Pateicoties internetam, saskarsmes un reklāmas pienesums ir izmērāms labāk, nekā jebkad iepriekš. Lai gan, digitālā revolūcija reklāmā vairs nav zīdaiņa periodā, tā arī nekādā ziņā nav sasniegusi savas evolūcijas beigas. Izmantojot digitālās kampaņas, ir viegli noteikt piemērotus skaitļus, lai izmērītu to pienesumu un efektivitāti, kā arī nav grūti ievākt atbilstošos kampaņu datus. Tomēr, noteikt SEO mērķus nav tik vienkārši. Piemēram, Google pārstāja piedāvāt atlslēgvārdu-līmeņu snieguma (keyword-level performance) datus sistemātiskiem meklējumiem jau pirms vairākiem gadiem. Tāpēc, mārketinga menedžeri un SEO eksperti, bieži saskaras ar izaicinājumu, kā izveidot SEO KPI ( key performance indicator) konceptu, kurš vizualizētu optimizācijas rezultātus un, pats svarīgākais, pārliecinātu cilvēku, kurš ir atbildīgs par uzņēmuma budžetu, ka ir nepieciešams profesionāls SEO.

Tieši ši iemesla dēļ, meklēšanas guru Rendijs Fiškins ir izveidojis noteikumus, ar kuriem noformulēt SEO aktivitāšu mērķus, un šie noteikumi palīdz gan reklamdevējiem, gan uzņēmumiem. Saskaņā ar Fiškina teikto, galvenais noteikums ir tas, ka uzņēmuma mērķiem ir jābūt SEO pamatā. Un galvenos KPI var noteikt izmantojot sešus mērījumus. Šie mērījumi ir pozīcija rangā, apmeklētāji no sistemātiskiem meklējumiem (sadalīti zīmola meklējumos un vispārējos meklējuma mērķos), uzņēmuma reprezentācija ar dažādiem trāpījumiem rezultātu lapā noteiktam atslēgvārdam, meklējumu daudzums, linku kvalitāte un daudzums, un tiešais apmeklējums no šiem linkiem.

Fiškins pārbauda savu konceptu pret diviem dažādiem piemēriem. Piemēram, interneta veikalam, kurš pārdod kurpes ir visai vienkārš biznesa mērķis: palielināt ieņēmumus par 30 procentiem noteiktā mērķa auditorijā.. Fiškins uzskata, ka nākamais solis, ir mārketinga plānā noteikt, ka šo mērķi varēs sasniegt panākot augstu konversijas iespējamību pircēja iepirkšanās procesa beigās.

No šī secinājuma var iegūt, ka labs SEO mērķis būtu sasniegt 70 procentu izaugsmi sistemātiskajos apmeklējumos. Lai sasniegtu šo mērķi, jūs izmantojat attiecīgos SEO mērījumus.

Otrs piemērs: teātris vēlas piesaistīt vairāk apmeklētājus no tuvākās apkārtnes. Šajā gadījumā reģioni, kuros atrodas mērķauditorija, ir definēti mārketinga plānā. Tālāk, SEO optimizācijas plāns sastāv no lokālo klientu piezemēšanas lapu uzstādīšanas, izmantojot teātra atsauksmes un blogus, un citus saturam un reģionam atbilstošus mērījumus. Šīs pieejas priekšrocība ir uzņēmuma kopējo mērķu saskaņošana ar SEO mērķiem.

3. Viltus ziņas apdraud SEO industriju

Vai tu biji nedaudz šokēts, kad izlasīji šo virsrakstu? Tas ir tieši tas, ko mēs vēlējāmies, lai piesaistītu tavu uzmanību. Protams, reti var redzēt tik asus virsrakstus SEO blogos, bet konkurence IT sektorā nepalīdz meklēšanas industrijai. Katru gadu mēs dzirdam to, ka “SEO ir miris”, bet piedāvājums un pieprasījums pēc optimizācijas pakalpojumiem ir pakāpeniski audzis jau 15 gadus. Liela nozīme tajā ir bijusi iesaistīto pušu aktīvajām PR aktivitātēm. SEO sākās, kā pāris cilvēku hobijs, bet nu tas ir izaudzis līdz milzīgām aģentūrām. Laika gaitā ir notikuši daudzi testi un eksperimenti, kopējās zināšanas par SEO ir nozīmīgi augušas, un, pats galvenais, par visu šo ir ļoti daudz rakstīts.

No vienas puses SEO blogi kalpo kā lieliski informācijas avoti, kā pasaules SEO dārgumi, palīdzot daudziem cilvēkiem sasniegt savus mērķus. Bet no otras puses, šie blogi ir veidoti, kā sava veida pašreklāma un klientu iegūšanas veids SEO pakalpojumu piedāvātājiem.

Džons Millers, labi zināmais trendu analītiķis Google, ir kritizējis dažus SEO blogus par tā saukto klikšķu medīšanu. Tas viss sākās ar ziņojumu par kļūdu vienā no WordPress SEO rīkiem. Diskusijas laikā informācija tika pasniegta saīsinātā veidā, un svarīgi Džona Millera teikumi tika palaisti garām. Viņš saka, ka blogiem sarežģītas problēmas ir jāatspoguļo no visiem skatu punktiem, izvairoties no šokējošiem izteikumiem, cerot iegūt lielāku uzmanību. Svarīgi ir veidot ilgtermiņa vērtību, ar balansētu atstāstījumu. Mērķim būtu jābūt pasniegt zināšanas.

Ir svarīgi atcerēties, ka mērķis nav pēc iespējas lielāks ātrums, jo palielinoties ātrumam, arvien grūtāk ir pievērst uzmanību detaļām. Un arvien sarežģītākajā SEO pasaulē ir īpaši svarīgi neaizmirst par detaļām.

semseo.lv

Atbildēt