SEO ir

Kas būtu jāzina par SEO

Pēdējā laikā esmu novērojis diezgan pretrunīgas tendences saistībā ar SEO optimizāciju un SEO pakalpojumiem Latvijas uzņēmēju vidū.

Kad sarunā uzņēmēji dalās ar savu pieredzi par SEO, bieži vien jāuzklausa diezgan pamatota kritika, diemžēl. Un šī kritika parasti saistīta ar neizpratni par seo kā tādu, par to, ka iztērēta nauda, bet joprojām nav solītā rezultāta, par to, ka seo jomā visu laiku viss mainās un tā arī neko nav iespējams saprast līdz galam…utml.

Tādēļ pēc šādas pieredzes saistībā ar SEO optimizāciju savai mājas lapai uzņēmēji bieži vien atmet ar roku visam un izvēlās dārgāku, bet saprotamāku risinājumu – sponsorētās reklāmas Google Adwords.

Bet kā ir patiesībā?

Lai atbildētu uz šo jautājumu, sadalīsim SEO jēdzienu vairākās sastāvdaļās un apskatīsim katru atsevišķi.

Jo vairāk es strādāju ar maziem uzņēmumiem, jo ​​man kļūst skaidrāks tas, uz kādiem principiem darbojas Google meklēšanas algoritms un kā tas pastāvīgi evalucionē.

Daudzi no šiem faktoriem ir viegli saprotami arī seo nespeciālistiem.  

Nemainīgi SEO pamatprincipi

Google algoritms pamatā balstās uz meklētāju auditorijas ieradumiem – izvēlēties tēmu vai kategoriju, vai arī konkrētu frāzi un ievadīt to meklēšanas logā.

Meklētājprogrammas savukārt ievadīto saturu sadala atslēgas vārdu kategorijās un veic atlasi, caurskatot tēmu atbilstību un saites no citām vietnēm (tā dēvētos “backlinks”). Šis algoritms paliek arvien izsmacinātāks, bet principi paliek nemainīgi.

Tātad, kādi ir šie pamatprincipi?

Runa ir par atbildēm uz šādiem jautājumiem:

  • Vai meklētājprogramma var atrast jūsu saturu? (Atbilstība)
  • Kā meklētājprogrammai vajadzētu sakārtot un noteikt prioritāti meklētajam saturam? (Vietnes struktūra)
  • Kāds ir jūsu mājas lapas saturs? (Atslēgvārdi)
  • Kā meklētājprogramma pārlecinās, ka jūsu lapas saturs nodrošina uzticamu informāciju par šo tēmu? (Atpakaļsaites).

Ja jūsu mājas lapas parādīsies atslēgas vārda pirmajos rezultātos, tas nozīmē, ka esat izpildījuši Google un citu meklētājprogrammu galvenās prasības, un šos četrus faktorus meklētājprogrammas ir identificējušas jūsu lapā, kas nozīmē to, ka jūs esat izpildījuši SEO optimizācijas pamatprincipus.

Bez šiem četriem faktoriem ir vēl virkne citu faktoru, kas ir jāņem vērā optimizējot mājas lapu kādā konkrētā jomā.

Bet uzņēmumiem, kas ir tikko uzsākuši darbu vai saskārušies ar ierobežotu budžetu, šie ir pamatfaktori būtu jāzina un jāizpilda..

Meklēšana

Jūsu mājas lapā iespējams varētu būt visizsmelošākais saturs par jūsu produktu vai pakalpojumu, taču, ja tam nebūs skatījumu, meklētājprogrammas to neindeksēs pienācīgi labi. Tas nozīmē, ka jūsu mājas lapas indeksēšana ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas nodrošina stabilu SEO pamatu lapai un veicina tās atrašanu.

Lai atrastu jūsu mājas lapu un ierindotu to jebkādos meklēšanas rezultātos, meklētājprogrammai ir jābūt iespējai:

  • Piekļūt lapas saturam (vismaz tām lapām, kuru vēlaties rādīt).

  • Nolasīt saturu.

Šie abi faktori būtībā ir tehniskas dabas, jo abi ir saistīti  lapas struktūru un tās caurskatāmību . Iespējams, jums nepieciešams pielāgot kodu un / vai izmantot kādu SEO spraudni, gadījumā, ja jūsu mājas lapa ir veidota uz WordPress, Joomla vai citām atvērtā koda platformām.

Mājas lapas struktūra

Papildus tam, lai pārliecinātos, ka jūsu saturs ir pieejams meklētājprogrammām ir svarīgi palīdzēt tām saprast mājas lapas satura hierarhiju un tās relatīvo nozīmi. Ideāli būtu, ja katru lapas sadaļu meklētājprogrammas indeksētu atsevišķi, katru pirmajos meklēšanas rezultātos, tomēr jums vajadzētu padomāt par to, kuras jūsuprāt ir vissvarīgās sadaļas/ lapas, un strukturēt tās pēc prioritātēm.

Kad Google un citu meklētājprogrammu rāpuļi apmeklē mājas lapu, tie mēģina pāriet uz uzreiz uz sākumlapu, izmantojot lapā esošās saites.

Googlebot pieņem, ka visbiežāk redzamās lapas ir vissvarīgākās lapas. Tātad, kad jūs varat pāriet ar vienu klikšķi uz iekšējo lapu no sākumlapas, (piemēram izmantojot izvēlni augšējo vai sānu joslā), Googlebot šīs lapas redzēs vairāk, un tādēļ uzskatīs tās par svarīgākajām. Mazāk nozīmīgās lapas/sadaļas jāstrukturizē atbilstoši galvenajām sadaļām, lai meklētāji tajās varētu nonākt sekojot loģikas algoritmam.

Galvenais jautājums ir šāds: vai meklētājprogrammas var parādīt rezultātos tikai svarīgākās lapas, veicot mājas lapas struktūras aplūkošanu?

Google mērķis ir saglabāt lietotāju paradumus, tādēļ, jo vieglāk jūsu lapā būs atrodama prioritāte, jo ​​vairāk lapa patiks cilvēkiem.

Atslēgas vārdi

Kad izveidotais saturs ir pieejams rāpuļprogrammām, tad nākamais solis ir pārliecināties, vai meklētājprogrammām tiek sniegts precīzs priekšstats par to, kas ir šajā saturā, lai palīdzētu tām izprast, kuri meklēšanas vaicājumi ir atbilstoši jūsu lapai. Šeit būtībā tiek skatīti un analizēti atslēgas vārdi.

Mēs izmantojam atslēgas vārdus, lai informētu meklētājprogrammu par saturu.

Jūs iespējams esat dzirdējuši padomu, ka mājas lapā maksimāli ir jāsaraksta galvenie atslēgas vārdi, tad rāpuļprogrammas ātrāk spēs atrast lapu un labāk to indeksēs. Problēma šādam padomam ir sekojoša – tas izskatīsies diezgan spamīgi, tāpēc lapas lietotāji to novērtēs negatīvi un tādēļ pēc kāda brīža Google pārtrauks vispār indeksēt šādu lapu.

Tā vietā lai iepatiktos Google, pacentieties iepatikties cilvēkiem!

Atbildiet uz jautājumiem, kas ir aktuāli cilvēkiem.

Izmantojiet terminoloģiju, ko reāli cilvēki (īpaši jūsu mērķauditorija) faktiski lieto, lai atsauktos uz jūsu lapu.

Izmantojiet terminus cilvēku ikdienas valodā , tādā veidā Google uztvers informāciju veidā, kā reāli lietotāji to dara (to bieži sauc par “lietotāja paradumu” vai “meklētāja paradumunodomu”).

Katrai lapai/sadaļai ir jācenšas atlasīt tikai vienu primāro atslēgvārdu (vai frāzi). Jūs protams varat iekļaut “sekundārus” atslēgas vārdus, kas tieši saistīti ar galveno atslēgas vārdu.

Bieži esmu novērojis, kā uzņēmēji mēģina sabāzt visas tēmas sākumlapā, cenšoties būt oriģnāli. Bet labāk būtu nošķirt tēmas, katrai konkrētajai tēmai paredzot savu sadaļu.

Vienkāršākais veids, kā saprast Gooogle algoritmu – domāt par to, kā to dara parasts cilvēks.

Meklētājprogrammu metodes pamatā balstās uz bibliotēku, karšu, katalogu pārlūkošanas principiem, tāpēc mēs varam aptuveni iedomāties, kā Google iedala kategorijās lapas, izmantojot decimāldaļu sistēmu, lai klasificētu visu informāciju.

Mērķauditorijas atlase pēc atslēgas vārda darbojas kā bibliotēkā – viena un galvenā tēma katrā lapā atbilstoši meklēšanas vaicājumam.

Atpakaļsaites (backlinks)

Vēl viens ilgtermiņa nozīmes faktors ir saišu skaits no citām vietnēm uz jūsu mājas lapu, kas pazīstams kā ārējie linki.

Ja citās interneta vietnēs ir saite (links)  uz jūsu lapu, tas palīdz Google atbildēt uz jautājumu: “Vai citi cilvēki redz jūsu mājas lapu kā uzticamu resursu?” Google saviem lietotājiem vēlas sniegt pareizu un pilnīgu informāciju par iesniegtajiem jautājumiem. Jo vairāk lietotāji uzticās jūsu lapas saturam, jo vairāk tas norāda uz šīs informācijas vērtību un lapas autoritāti.

Kad Google veic lapas ārējo saišu analīzi, tā pēc būtības dara to pašu ko mēs ikdienā, izlasot atsauksmes un vērtējumus, lai izlemtu, kuru produktu nopirkt, kuru filmu skatīties vai uz kādu restorānu doties vakariņās. Ja jūs neesat iepriekš saskāries ar izvēlēto produktu vai uzņēmumu, tad jums būs aktuāli ieklausīties citu cilvēku atsauksmēs.  Google gadījumā saite no citas vietnes kalpos kā uzticības balss jūsu mājas lapai.

Kad runa ir par lēmuma pieņemšanu, kam jūs uzticaties?

Kā cilvēki, mēs mēdzam rīkoties (bieži vien neapzināti) saskaņā uzticības hierarhiju:

Individuāls ieteikums: tuvie draugi, kuri labi pazīst mani, visticamāk ieteiks kaut ko, kas man patiks;

Ekspertu ieteikums:Profesionāliem veidojumiem, kas ir piemēram mākslas iestādes vai sabiedriskas organizācijas var būt noderīgs viedoklis, lai gan tas ne vienmēr var pilnībā atbilst kādai personiskajai gaumei;

Populārs ieteikums: ja lielai sabiedrības daļai patīk, tas varētu nozīmēt, ka pasākums ir interesants un gūs atzinību, manuprāt daudziem  arī būs laba pieredze;

Negatīva asociācija: ja kāds cīnās par savu viedokli sociālajā medijā, un es zinu, ka šim cilvēkam ar šausmīga gaume … labi, ja nav citu pozitīvu signālu, šis fakts varētu faktiski mani ietekmēt, lai es neapzināti atzītu negatīvo viedokli.

Pārcelsim šo asociāciju uz SEO. Varat domāt par atpakaļsaitēm kā SEO veidojošu elementu. Tie paši procesi, kas sabiedrībā.

Individualizētais / kontekstuāls ieteikums: vietējiem uzņēmumiem -konkrētas mājas lapas, kā piemēram pilsētas tūrisma vietne, vietējais uzņēmumu katalogs varētu būt līdzvērtīgi “labāko draugu ieteikumam”.

Viedokļi šādās lapās var nebūt ekspertu, taču tās noteikti apstiprina informāciju par konkrētā uzņēmuma esamību.

Ekspertu ieteikums: labi pazīstamas interneta vietnes kā piemēram Building.lv vai iAuto.lv atrodamie komentāri un atsauksmes par uzņēmēju vai tā produktu būs līdzīgi nozares ekspertu vērtējumiem.

Kopumā tie būs arī visuzticamākie, bet, iespējams nebūs kontekstā ar jūsu konkrētajām vajadzībām.

Populārs ieteikums: lai gan daudzu lietu kopējie vērtējumi ir ļoti līdzīgi, atpakaļsaites piemēram no interneta ziņu portāliem tiek uzskatītas par signālu, ka saturs ir atbilstošs un noderīgs.

Negatīvā asociācija: Saites (linki), kas tiek ievietotas, izmantojot surogātpastu taktiku piemēram meklētājrāpuļu vērtējumā izskatās kā atkritumi, un ekvivalents šādam elementam būs ieteikums izslēgt šo lapu no kopējā piedāvājuma vispār.

Ja mājas lapai ir liels vairums zemas kvalitātes ārējo saišu, tad meklētājprogrammas vērtējumā tas varētu izskatīties kā apjomīga saišu pirkšana. Google uzskata saišu pirkšanu par negodīgu praksi un pret tiem, kuri pielieto šādu saišu veidošanas praksi ar nodomu, pielieto soda sankcijas.

Pat ja nebūsiet saņēmuši nekādas soda sankcijas, jūs rezultātā nesaņemsiet arī nekādu reālu vērtību no sliktas kvalitātes saitēm, tādēļ ir vērts domāt jau sākumā par ārājā SEO taktiku un ētiku.

Vai kaut kas mainās faktiski SEO optimizācijā?

Ja SEO ir vienkāršs, tad kāpēc cilvēki runā par to, kā par ņeizprotamu un pastāvīgi mainīgu pasākumu?

Šajā gadījumā mums ir jāatdala teorija par SEO no praktizētās SEO taktikas, ko izmanto SEO speciālisti, lai palielinātu datplūsmu optimizējot mājas lapu iegūstot labāku tās klasifikāciju.

Šeit tiek ietverti sekojoši pamati – indeksēšana, atslēgvārdi, atpakaļsaišu un ārējo resursu vietņu struktūra – tā ir SEO teorija. Bet, kad runa ir par faktiski nepieciešamo optimizācijas darbu, tad aktualizējās atļautā un efektīvākā SEO taktika, kas ir jāizmanto, lai optimizētu konkrētās jomas resursu. Šeit savukārt var pamanīt daudz visādu pārmaiņu, kuras notiek diezgan regulāri, jo Google un citas meklētājprogrammas nepārtraukti uzlabo algoritmus, kas nolasa no mājas lapām un klasificē iegūto informāciju.

Kvalitātes pārbaude (EAT)

Tā kā Google mērķis ir nodrošināt kvalitatīvus rezultātus, katra programmas algoritma veiktās izmaiņas ir paredzētas, lai uzlabotu to spēju noteikt augstākās kvalitātes saturu. Tāpēc, kad izvēlētā SEO taktika nedot gaidāmos rezultātus (Google rezultāti nav apmierinoši, notiek indeksācijas kavēšanās un saņemti sodi), ir skaidri redzams, ka ieguldītais darbs SEO optimizācijā nav radījis augstas kvalitātes rezultātus.

Google pati savos meklēšanas kvalitātes novērtējuma vadlīnijās atsaucas uz šiem kritērijiem ar saīsinājumu – EAT, kas nozīmē:

  • Ekspertīze

  • Oriģināls saturs

  • Uzticamība

Lai mājas lapu varētu uzskatīt par augstas kvalitātes saturu vai arī ārējo saiti par augstas kvalitātes saiti (no citas vietnes uz jūsu vietni), saturam ir jāatbilst vismaz viena no šiem rādītājiem.

Ekspertīze

Vai šis saturs atbild uz cilvēku jautājumu? Vai tā ir laba atbilde? Vai jums ir vairāk padziļinātas zināšanas par šo tēmu nekā lielākai daļai cilvēku?

Oriģinalitāte

Vai jūs esat tas, par kuru runā un atsaucās citi, kas kaut ko zina par šo tēmu?

Tieši šeit var atrast vērtīgas atpakaļsaites. Viens no veidiem, kā pierādīt, ka esat eksperts kādā jomā, ir tas, vai Google redz vairākus cienījamus avotus, kuri atsaucās uz jūsu saturu kā avotu vai resursu.

Uzticamība

Vai jūs esat cienījama persona vai zināms bizness? Vai jums var uzticēties?

Tā kā uzticamība ir viens no mājas lapas kvalitātes noteikšanas faktoriem, Google ir izveidojis rādītāju sarakstu, kas varētu nozīmēt, ka lapa nav uzticama vai pat surogātiska. Tie ietver tādas lietas kā lielu daļu reklāmu par konkrēto saturu, veic dažādas vizuālās manipulācijas ar lietotāju uzmanību piespiežot veikt darbības, ko tie iespējams pat nevēlas veikt, slēpjot kādu saturu un tikai to parādot meklētājprogrammās, lai manipulētu ar informācijas klasifikāciju, nevis izmantotu drošu un atvērtu veidu kā pilnībā izprast piedāvāto mājas lapā.

Gala mērķis vienmēr ir viens un tas  – REZULTĀTS!

Jā, SEO var būt samērā tehnisks darba process, un jā, tas var strauji mainīties. Bet kopvērtējumā tas, kas nemainās, ir gala mērķis. Google un citas meklētājprogrammas pelna naudu, izmantojot kontekstuālo reklāmu, lai vairāk lietotāju varētu redzēt (un noklikšķināt) uz viņu piedāvātajām reklāmām. Šo programmu mērķis vienmēr ir nodrošināt meklētājiem vislabāko informāciju, ko viņi var viegli atrast.

Kamēr jūs prātojat par SEO nepieciešamību vai aprobežošanos ar Google Awords reklāmu, Google jūsu mājas lapu nepārtraukti vērtē:

  • Kāda ir jūsu mājas lapa?
  • Kādu informācija tā sniedz?
  • Kādu pakalpojumu vai funkcijas tā nodrošina?
  • Kā var zināt, ka tieši jūs nodrošināsit vislabāko atbildi vai produktu, pakalpojumu mūsu lietotāju vajadzībām?
  • Vai jūsu lapas saturs atbilst EAT?

SEO pamatprincipi ir maz mainījušies, neskatoties uz to, ka nozare, SEO tehnoloģijas un SEO taktikas pastāvīgi mainās.

Nobeigumā – SEO darba process jūsu gadījumā var būt vairāk vai mazāk sarežģīts vai vienkārši laikietilpīgs. Tāpēc ir svarīgi saprast šis jomas pamatprincipus, lai jūs būtu zinoši un saprotoši pret kādu seo speciālistu, ar kuru nolemsiet sadarbotiesi. Ja vie jūs saprotat pamatjēdzienus un jums ir skaidrs gala mērķis, jūs ar pārliecību varēsit vienmēr uzsākt šo procesu.

Veiksmi!

semseo.lv

Atbildēt